η Honda ανοίγει νέους ορίζοντες στους φίλους των δύο τροχών, για αναβάτες ανεξαρτήτως ηλικίας, δεξιοτήτων και επιπέδου εμπειρίας.
Το Honda E-Clutch δανείζεται στοιχεία τεχνολογίας και επιδόσεων από τα quickshifters, τους χειροκίνητους συμπλέκτες και το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη - Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda, αποτελώντας ένα μοναδικό υβρίδιο αυτών των δοκιμασμένων και αποτελεσματικών λύσεων. Το συμπαγές σύστημα ζυγίζει μόνο 2 κιλά, ενώ τα επιμέρους εξαρτήματα που απαρτίζουν το συμπλέκτη και το κιβώτιο δεν διαφέρουν από εκείνα μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας, γεγονός που καθιστά τη χρήση του Honda E-Clutch εφικτή σε μελλοντικές εφαρμογές.
Κατά τη λειτουργία του, ο ηλεκτρονικός συμπλέκτης της Honda είναι η επιτομή της απλότητας, καθώς καταργεί την ανάγκη χρήσης της μανέτας του συμπλέκτη για οποιαδήποτε αλλαγή σχέσης. Ο αναβάτης πρέπει απλώς να χειριστεί το μοχλό αλλαγής σχέσεων για εξαιρετικά γρήγορες και σταθερές αλλαγές, που εξασφαλίζουν επιπλέον απόλαυση στη σπορ οδήγηση. Η μανέτα του συμπλέκτη δεν χρειάζεται επίσης κατά την εκκίνηση ή την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα ενεργοποιείται αμέσως μόλις τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας και διαχειρίζεται ομαλά και τα δύο σενάρια. Παράλληλα, εξαλείφει την πιθανότητα να σβήσει ο κινητήρας ενώ λειτουργεί, προσφέροντας επιπλέον άνεση και ξεγνοιασιά κατά την οδήγηση στην πόλη που περιλαμβάνει συχνές εκκινήσεις και στάσεις.
Ενισχύει την απόλαυση στην οδήγηση, την αυτοπεποίθηση του αναβάτη και φυσικά την ασφάλεια του, ανεξάρτητα από το οδηγική εμπειρία του οδηγού. Οι αλλαγές ταχυτήτων χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ αλλαγής ταχυτήτων γίνονται πλέον αβίαστα και ελεγχόμενα ώστε να μπορείς να συγκεντρωθείς στην επόμενη στροφή και στη μετά από αυτήν. Αυτό σημαίνει απρόσκοπτη, στιγμιαία αλλαγή ταχυτήτων, χωρίς καμία επιβράδυνση του κινητήρα ή κλονισμό αλλαγής ταχυτήτων.
Το βάρος του συστήματος είναι μόλις 2 κιλά, για να διατηρείται το συνολικό απόβαρο σε χαμηλά επίπεδα και να διατηρείται η ευελιξία.
Εάν ο αναβάτης το επιθυμεί, είναι σε θέση να χειριστεί τη μανέτα του συμπλέκτη κανονικά, ανά πάσα στιγμή. Στην περίπτωση αυτή, το σύστημα Honda E-clutch θα ενεργοποιηθεί ξανά σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, πάνω από ορισμένες στροφές του κινητήρα - μετά από 5 δευτερόλεπτα σε χαμηλότερες στροφές. Εάν ο αναβάτης θέλει να απενεργοποιήσει το σύστημα σε μια συγκεκριμένη διαδρομή, αυτό είναι επίσης δυνατό μέσω του διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Η αλλαγή σε χειροκίνητη (manual) λειτουργία υποδεικνύεται με το γράμμα ‘M’ στον πίνακα οργάνων.
Το Honda E-Clutch επιτρέπει επίσης στον αναβάτη να παραμετροποιήσει την ‘αίσθηση’ που λαμβάνει κατά τη λειτουργία του συστήματος, ρυθμίζοντας τη δύναμη που απαιτείται να ασκήσει στο λεβιέ για μία αλλαγή σχέσης. Διατίθενται τρεις ρυθμίσεις: HARD, MEDIUM και SOFT, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιλεγεί ανεξάρτητα για το ανέβασμα και το κατέβασμα των σχέσεων. Το σύστημα θα υποδείξει επίσης στον αναβάτη να κατεβάσει σχέση - μέσω ενός σχετικού συμβόλου στον πίνακα οργάνων - εάν ανιχνεύσει ότι έχει επιλεχθεί υψηλότερη σχέση για μια συγκεκριμένη ταχύτητα κίνησης.
Το Honda E-Clutch διαχειρίζεται έξυπνα τη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους λειτουργίας της μοτοσυκλέτας, όπως η ταχύτητα του οχήματος, η γωνία ανοίγματος του γκαζιού, οι στροφές του κινητήρα, η πίεση που ασκείται στο μοχλό αλλαγής σχέσεων, η γωνία του γραναζιού μείωσης του σερβομηχανισμού του συμπλέκτη, οι στροφές του δευτερεύοντα άξονα και η επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο. Ο συμπλέκτης λειτουργεί μέσω ενός ενεργοποιητή με δύο μοτέρ που βρίσκονται στο εσωτερικό του δεξιού καλύμματος του κινητήρα. Κατά τη σύμπλεξη και αποσύμπλεξη, ελέγχονται επίσης και ο χρονισμός ανάφλεξης με τον ψεκασμό καυσίμου αντίστοιχα, με αποτέλεσμα την ομαλή, χωρίς κραδασμούς αλλαγή σχέσεων σε όλες τις συνθήκες..
Το νέο Honda E-Clutch πρόκειται να προσφέρει στους ευρωπαίους πελάτες μία εμπειρία οδήγησης ‘επόμενου επιπέδου’ και αποτελεί άλλη μία ισχυρή απόδειξη ότι η Honda, 75 χρόνια από την ίδρυσή της, δεσμεύεται να συνεχίζει την πλούσια ιστορία της στην καινοτομία, με επίκεντρο τον αναβάτη.
Junya Ono – Large Project Leader
Ryohei Tsuzuki - Drive train test project leader
Tatsuya Ryuzaki – Control Design Project Leader